(...) Er kunnen toch ook ongeboren kinderen bekeerd zijn, terwijl ze nog niets v...

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Op onze jeugdvereniging kwam de vraag naar voren of er ook mensen bekeerd kunnen worden zonder dat zij ooit de Bijbel gelezen hebben of iets van het christendom gehoord hebben. Er kunnen toch ook ongeboren kinderen bekeerd zijn, terwijl ze nog niets van de Bijbel gehoord hebben?

Antwoord

Gods Woord leert ons dat heidenen bekeerd worden nadat de Heere in Zijn voorzienigheid hen op de een of andere manier in aanraking brengt met Gods Woord. Hij zendt Zijn knechten en evangelisten uit om Zijn Woord te verkondigen en Hij Zelf zorgt er voor dat Zijn Woord niet ledig tot Hem wederkeert, maar zal doen hetgeen Hem behaagt. Dat ligt in de almacht en de vrijmacht van de Heere. Jullie moeten op de verenigingen de Handelingen van de Apostel Paulus er bij op slaan en onder de indruk komen van het wonder dat mensen die nimmer van God gehoord hebben tot geloof en bekering komen. Met daarbij de vraag: hoe is het met ons gesteld?

Ten opzichte van ongeboren kinderen ligt dat wel een beetje anders, omdat dit te maken heeft met gelovigen ouders en het Verbond.

Met hartelijke groeten en gezegende avonden met elkaar toegewenst,
Ds. J. D. Heikamp