(...) Nu houd ik nog steeds van een jongen waar ik een relatie mee had. Ik hoop ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een lastige vraag aan jullie. Omdat ik het zelf niet weet en er ook mee rond loop zonder er een antwoord op te vinden, vraag ik iemand van jullie advies. Ik heb al twee keer verkering gehad. Nu houd ik nog steeds van een jongen waar ik een relatie mee had. Ik hoop ook meer en meer dat wij weer bij elkaar zullen komen. Maar hier heb ik zoveel vragen bij. Hij houdt me constant in de gaten, maar verder geeft hij geen uiting aan gevoelens. Ook als ik erover praat met hem, blijft hij vaag. Hij zegt wel dat het niks kan worden, maar ook is hij over veel dingen onduidelijk. Van veel mensen hoor ik dat ze het gevoel hebben dat het nog wel een keer goed komt tussen ons. En dat ze weten dat hij toch nog wel iets voor me voelt. Hij is heel erg gesloten en praat moeilijk over zijn gevoelens. Ook met anderen. Wat moet ik hier mee? Ik wil heel graag duidelijkheid. Maar hoe moet ik dat aanpakken? Hebben jullie concrete adviezen waar ik echt iets mee kan? Iets waarmee ik het gevoel heb dat ik wel verder kom? Nu voel ik me zo moedeloos.

Antwoord

Dat is een vervelende situatie omdat je wanneer je erover praat, het gevoel hebt niet verder te komen. Hij vindt het kennelijk heel moeilijk zijn gevoelens onder woorden te brengen. Is het niet goed om hem eens een brief te schrijven waarin je schrijft dat je eigenlijk nog steeds van hem houdt. Dat je ook merkt dat hij je constant in de gaten houdt, dus dat je kennelijk best wel wat voor hem betekent. Verder zou je kunnen schrijven dat je er begrip voor hebt dat hij het moeilijk vindt om zijn gevoelens te uiten, maar dat je hem er wel bij wilt helpen. Vraag hem of hij je wilt antwoorden of hij er nu wel of niet mee verder zou willen gaan want dat het voor jou ook heel moeilijk is om nog langer in onzekerheid te moeten leven.

Uit je vraag merk ik dat ook anderen er van af weten omdat ze immers denken dat het nog wel eens goed zal komen tussen jullie. Zit er bij die mensen niemand bij die eens met hem kan gaan praten?

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid