Naarmate je langer met elkaar getrouwd bent, ontwikkelt het seksuele gedeelte zi...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Naarmate je langer met elkaar getrouwd bent, ontwikkelt het seksuele gedeelte zich ook verder. Tenminste zo is dat bij ons. Variaties, creativiteit, verschillende manieren, met of zonder gemeenschap, e.d. Zonder in details te gaan, is onze vraag: is dit normaal in een goed huwelijk? Kennen andere stellen deze ontwikkeling ook, of gaan wij te creatief geworden? We ervaren het wel als positief voor de relatie met elkaar, maar aan de andere kant denken we vaak dat het niet normaal is. Zijn we de enigen waar dit zo ontwikkelt of is dat normaal in een goed huwelijk en is het allemaal wel de bedoeling van het huwelijk?

Antwoord

Als je samen als man en vrouw een goed huwelijk hebt, dan vergroei je meer en meer met elkaar. Je communiceert met elkaar zonder woorden omdat je zo goed aanvoelt wat de ander wil. Zo gaat dat dan over en weer. Als er een basis is van vertrouwen, veiligheid en respect hebben voor elkaar, dan ontwikkelt een en ander zich als vanzelf.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk