Nationale bijbeltest

Ds. J. van het Goor / Geen reacties

Vraag

Wat vindt u van de nationale bijbeltest die op televisie was? Is dit een methode om meer mensen met het christelijke geloof in aanraking te brengen of mogen we de bijbel niet op deze wijze voor een spel gebruiken?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Laat ik kort zijn in de beantwoording van je vraag. Ik heb zelf de bijbeltest gedeeltelijk gezien en gemaakt, totdat...het liedje over de wijn van Jezus kwam; toen heb ik de TV uitgezet. Alleen al dat ene maakt voor mij de bijbeltest op deze manier onacceptabel. Ik geloof niet dat je op deze manier meer mensen met het christelijk geloof in aanraking brengt. Het was vaak meer hilariteit dan ernst.

Of je de bijbel voor een spel mag gebruiken? Misschien hebt u/heb jij ook al wel heel wat keren een bijbelse quiz gemaakt. De manier waarop het nu is gebeurd, is de mijne niet.

Tags in dit artikel:

tv