(...) Mijn ouders willen echter niet dat ik verkering krijg met hem. Ik zou graa...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 16 jaar en heb heel veel contact met een jongen waar ik verder mee wil. Mijn ouders willen echter niet dat ik verkering krijg met hem. Ik zou graag een goed gesprek met hen willen, maar hoe moet ik dat contact leggen? Ook wil ik graag afspreken met deze jongen. Hoe kan ik dat zeggen tegen hen?

Antwoord

Wat is de reden dat je ouders niet willen dat je verkering krijgt met hem? Dat zou ik eerst eens vragen. Ouders houden doorgaans heel veel van hun kinderen, dus zij zullen er wel een reden voor hebben. En jij hebt er recht op om dat te weten. Als je veel contact hebt met die jongen, kun je toch sowieso een goed gesprek hebben met hem. Dan hoeft het toch niet meteen over het al dan niet krijgen van verkering te gaan. Het is veel beter om eerst eens te weten hoe hij over een en ander denkt, bijv. het geloof. Je bent nog erg jong, dus zet je zinnen niet te snel op het hebben van verkering. En doe het vooral niet om daar je ouders mee dwars te zitten, want dan heb je er uiteindelijk alleen jezelf mee.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering