Ga je vreemd of is het fout als je met een jongen zoent terwijl je niets met hem...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ga je vreemd of is het fout als je met een jongen zoent terwijl je niets met hem hebt?

Antwoord

Zoenen en zoenen is twee. Goede vrienden geef je een ‘zakelijke’ zoen als je hen ontmoet of ergens in meeleeft. Dat is de ene zoen. Als je een relatie met iemand hebt, geef je die persoon van tijd tot tijd een meer intieme zoen. Dat duurt langer en gaat vaak ‘dieper’, denk aan tongzoenen. Daarmee bevestig je dat je samen iets hebt, dat je samen een relatie hebt. Eerlijk gezegd vind ik dat je die tweede soort van zoenen niet zomaar met iemand alleen maar voor de ‘fun’ kunt doen. Dat je naar zoiets verlangt als je nog geen relatie hebt, is goed te begrijpen. Maar een dergelijk zoenen hoort wel thuis in het hebben van een relatie met elkaar.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk