(...) Zou het verstandig zijn om haar een anonieme liefdesbrief te sturen of via...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben verliefd op een (door mij ogen gezien) perfect meisje. Maar ik heb geen ervaring op het gebied van verkering en ik ben op dat gebied niet erg spontaan. Zou het verstandig zijn om haar een anonieme liefdesbrief te sturen of via een vriend erachter proberen te komen hoe ze reageert en dan langzaam laten doorschemeren dat ik het was en haar dan vragen?

Antwoord

Het gebeurt wel vaker dat een goede vriend als ‘postillon d‘amour’ wordt ingeschakeld. Wel belangrijk dat je die vriend dan wel echt kunt vertrouwen. Je zou ook zelf een brief kunnen schrijven en haar daarin vertellen dat je haar een aantal keren hebt ontmoet en dat je dat niet onverschillig heeft gelaten en dat je graag nader zou willen kennismaken. Je gaat in zo’n brief nog niet meteen over verkering schrijven. Dat komt dan als vanzelf later als je elkaar beter leert kennen. Anoniem schrijven zou ik zeker niet doen, dat vind ik een beetje onvolwassen. Het is een eerlijke zaak, dus waarom kom je er niet gewoon voor uit dat je haar aardig vindt. De rest komt dan later vanzelf wel.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid