De onvergeeflijke zonde

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vreselijke gedachte gehad over de Heilige Geest toen ik mentaal instabiel was. Deze gedachte kwam mijn hoofd binnen rollen toen ik dacht dat ik niet meer welkom was bij God. Dit dacht ik doordat ik in de war was. Ik leef nu dagelijks met de onrust dat ik de onvergeeflijke zonde heb begaan. Hoe kijkt u hier tegenaan?

Antwoord

Wie de zonde tegen de Heilige Geest heeft gedaan, stelt deze vraag niet. Je hoeft je dus hierover niet ongerust te maken. Dat en meer kun je teruglezen in alle vragen en antwoorden over de zonde tegen de Heilige Geest.

2 reacties
beiteltje
Dit is een bekend antwoord. We zouden er zomaar bij in slaap kunnen vallen. Zwingli noemde het ongeloof zonde tegen de Heilige Geest. Iets om over na te denken. Zeker in een tijd, waarin het lijkt dat ongeloof en twijfel tot deugd verheven zijn. De discussie rond de publicaties van Dr. G. van de Brink spreken boekdelen.
Jolisabeth
Oh lieve vraagsteller, ik heb met je te doen!

Als mede psychisch kwetsbaar persoon wil ik je dit meegeven: er is er maar één op uit, om jou met deze gedachte rond te laten lopen: de duivel.

Weet je waarom? Als jij denkt dat er geen weg tot Christus meer is voor jou, dan heeft hij je precies waar hij je hebben wil.

Leg die gedachte, die je je in een mentaal instabiel moment hebt gehad, aan de voet van het kruis.

Jezus stierf daar, voor jouw en mijn zonde. Hij overwon daar, toen Hij het uitriep: 'Het is volbracht!'

Juist dit punt in je leven, waarin je worstelt met dit wanhopige gevoel en deze nare gedachten, kunnen je bewust maken van het volgende: Ik heb een Redder nodig.

Christus is zo'n liefdevolle Heiland voor mensen die niet meer weten waar ze het zoeken moeten.

Ik bid je de vrede en rust van de Heere toe.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.