Bioresonantieapparaat is oplichterij

Peter Emdee / Geen reacties

Vraag

Kun je als christen gebruik maken van de Asyra Pro methode/meting, of zitten hier occulte dingen achter waardoor je als christen hiervan beter geen gebruik kan maken?

Antwoord

Beste vraagsteller/-ster,

De Asyra Pro is geen methode of meting maar een apparaat van fabrikant Asyra. Het gaat hier om een apparaat dat bio-energetische testen of screenings kan uitvoeren. Dit is dus een vorm van bioresonantietherapie. De onderliggende theorie van bioresonantie is dat er bij ziekte in het lichaam afwijkende zogenaamde energiestromen, -trillingen of vibraties aanwezig zouden zijn. Die afwijkende trillingen zouden dan met een bioresonantieapparaat te meten zijn. Alternatieve geneeswijzers menen dat door bijvoorbeeld 'ingestraald' water te drinken of door op een of andere manier 'tegentrillingen' te geven, de vibraties en dus de ziekte te behandelen zijn. Er is geen bewijs voor deze theorie en onderzoek toont aan dat de bioresonantie onzin is. Bioresonantietherapie is dus een vorm van kwakzalverij.

Sterker nog, nadat een onderzoeker een bioresonatieapparaat volledig uit elkaar had geschroefd ontdekte hij dat de elektroden, die de patiënt tijdens het onderzoek in de hand moet houden, elektrisch überhaupt niet met het apparaat verbonden waren. Omdat het apparaat gewoonweg maar wat willekeurigs deed, heeft de rechter in Duitsland de ontwikkelaars van dat bioresonantieapparaat wegens oplichting tot een gevangenisstraf veroordeeld.

U vraagt of u als christen bioresonantietherapie mag ondergaan. Voor occulte belasting hoeft u mijns inziens niet bang te zijn: bioresonantie is niet gestoeld op onchristelijke ideeën maar op een onbewezen theorie. Bovendien hebben christenen de beschikking over een geestelijke wapenuitrusting, dus bang zijn is niet nodig. Ik zou u wel een tegenvraag willen stellen: waarom zou u uw tijd en geld aan oplichterij willen besteden?

Overigens zijn er eerder op Refoweb vragen over bioresonantietherapie beantwoord:

Ik realiseer me dat ik in mijn antwoord stelliger en negatiever ben dan de andere panelleden, maar gezien mijn medisch-wetenschappelijke achtergrond kan ik u geen eerlijker antwoord geven.

Met vriendelijke groet,

Lees meer artikelen over:

natuurgeneeskunde