Moderne geschiedenis van Israël

Ds. P.D.J. Buijs / Geen reacties

Vraag

In seculiere media wordt vaak een bepaald beeld geschetst van het moderne Israël. Het beeld wat men schept is vaak iets als: Eerst woonden daar de Palestijnen en die zijn toen door de Joden vermoord, weggejaagd en onderdrukt. Kunt u betrouwbare boeken adviseren waarmee bijvoorbeeld ook (oudere) tieners zich kunnen inlezen in de moderne geschiedenis van Israël?

Antwoord

Beste lezer(es),

Enkele titels geef ik hierbij door:

-Piet van Midden, "Israël, een wereld apart";
-Aad Kamsteeg, "Israël, een natie herboren";
-Matthijs de Blois, "Israël, een staat ter discussie?" (gaat vooral over de volkenrechtelijke kant van de staat Israël, ook in historisch perspectief.)

Met een hartelijke groet,
Ds. P. D. J. Buijs

Lees meer artikelen over:

boeken