Veranderingen rond sabbat en besnijdenis

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Christenen vinden het normaal dat we rustdag houden op dag één in plaats van dag zeven en ook dat de doop in de plaats van de besnijdenis is gekomen. Het lijken goede gewoonten en onschuldige veranderingen, maar hoe weten we dat God daar ook zo over denkt? Er zijn veel verwijsteksten die in formulieren of antwoorden worden aangehaald en die zijn mij duidelijk, maar toch heb ik er moeite mee dat dit ‘zomaar’ zo is (gegaan) terwijl ik nergens lees dat de Heere concreet van ons vraagt dat we bepaalde dingen zijn gaan doen tot op deze dag en iedereen dat klakkeloos lijkt te volgen. Begrijpt u mijn moeite of is die onterecht?

Antwoord

Over deze thema's zijn al veel vragen en antwoorden verschenen op Refoweb. Je kunt ze lezen onder de tags 'Sabbat' en 'Besnijdenis'.