Scheiding na porno

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn vraag gaat over wat er in de Bijbel staat over wat overspel is, wanneer je mag scheiden en wanneer je opnieuw mag trouwen. In de Bijbel wordt aangegeven dat het kijken met lust naar een andere man of vrouw in Gods ogen overspel is. Hoe zit dat als iemand kijkt naar pornografie of in een foute chat zit en met zichzelf bezig gaat hiernaar kijkende/deze beelden in zijn hoofd hebbende? Is dit even erg als het letterlijke vreemdgaan? Dit ook na herhaaldelijk aangeven van de partner dat hem/haar dit veel verdriet doet.

Mag bij bovengenoemde situatie de man/vrouw de scheiding aanvragen op Bijbelse gronden (echtscheiden nadat de partner ontrouw is geweest)? En mag in bovengenoemde situatie de partner opnieuw trouwen of pleegt deze dan juist overspel omdat er misschien geen Bijbels gegronde reden is voor een scheiding? Ik wil graag weten wat er letterlijk in de Bijbel staat. Met Bijbelteksten die hiernaar verwijzen zou helemaal fijn zijn.

Antwoord

Wellicht kun je wat met het antwoord in de vraag over 'Pijn om pornokijkende man'.