Hij zal slachtoffer en spijsoffer doen ophouden

Herziene Statenvertaling / Geen reacties

Vraag

In de Herziene Statenvertaling staat in Daniel 9:27: “Hij zal voor velen het verbond versterken, één week lang. Halverwege de week zal Hij slachtoffer en spijsoffer doen ophouden.” Waarom staat “Hij” met een hoofdletter geschreven? Het gaat hier toch om de antichrist?

Antwoord

De statenvertalers betrokken dit vers op Christus zelf. Lees de kanttekeningen er maar bij. Volgens de kanttekenaren gaat het om de dood van de Heere Jezus, die daarmee het eenmalige offer bracht dat alle andere offers onnodig maakte.

Reinier de Blois