Hoofdhaar uitgetrokken

M. M. Methorst / Geen reacties

Vraag

Als ik bewust en zorgvuldig een hoofdhaar uittrek komt er een transparant gel-achtig hulsje mee met aan het uiteinde een zwart stipje. Groeit daar ooit weer een nieuwe haar of is die definitief uitgeroeid? Hoe vaak kun je een haar op deze wijze uit je hoofd trekken totdat er geen nieuwe haar meer gaat groeien? Dit is een belangrijke vraag voor mij i.v.m. een aandoening.

Antwoord

Beste vraagsteller,

De achtergrond van uw vraag ken ik niet. Echter waarschijnlijk trekt u dan de haarwortel mee als u een hoofdhaar uittrekt. Na een rustperiode groeit daar weer vanzelf een haar uit. Als het haarzakje beschadigd raakt kan het zijn dat er minder snel of niet meer op die plek een nieuw haar uitgroeit.

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst