Ouderling die nooit aangaat

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Kan een ouderling die nooit (vele jaren) aan het Avondmaal gaat, een lid dat voor het eerst ging wel bezoeken met onderwijs?

Antwoord

Dag jongere,

Bedankt voor je vraag. Het antwoord is niet direct “nee” en niet direct “ja”. Sowieso is het van buitengewoon belang dat een ouderling de Heere mag vrezen. Dat hij ook onderscheidingsgaven heeft. De werkelijkheid is ook dat in veel kerken er veel en veel meer mensen deelnemen aan de viering van het Heilig Avondmaal. Dat stemt tot nadenken. (Ik denk dat je dat aanvoelt.)

Zoals je begrijpt, sluit ik toch niet uit, dat zo’n ouderling (als je schrijft) goed, geestelijk onderwijs kan geven.

Laten we de Heere vragen om een heel teer leven. Dat is het belangrijkste.

Van harte de nabijheid van de Heere toegewenst.

Groet,
Ds. H. van der Ham