In het wit dopen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom mag je in de GGiN en OGG niet in het wit trouwen, maar wel in wit dopen? In het wit trouwen weet ik dat dat te maken heeft met dat je onrein bent. Maar met in het wit dopen is dat toch net zo? Een kindje word in zonde ontvangen en geboren. Ook die is niet rein.

Antwoord

Deze en meer vragen over de kleur van de trouwjurk vind je onder de tag 'bruidsjurk'.