Korte omschrijving van elk Bijbelboek

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wij zijn op zoek naar een korte omschrijving van elk Bijbelboek. Het is om met de kinderen de volgorde van de Bijbelboeken te maken waarbij we van elk Bijbelboek een korte omschrijving willen opschrijven. Bijvoorbeeld bij Amos: “God wil niet dat de Israelieten schijnoffers brengen en vrome liederen zingen. Ze moeten eerlijk zijn en de armen helpen in plaats van hen uit te buiten.” Weet iemand waar we die kunnen vinden?

Antwoord

De jongereneditie van de HSV geeft aan het begin van elk Bijbelboek een korte omschrijving er van, maar gaat daarnaast ook in op de indeling, het doel en de schrijver van het Bijbelboek. Van harte aanbevolen.

1 reactie
Prisma23
ook de NBV geeft voor hoofdstuk 1 van elk bijbelboek een korte inleiding waar wat over de achtergrond en de inhoud van dat bijbelboek wordt gezegd