Geweigerd worden aan Heilig avondmaal

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wanneer kun je geweigerd worden om deel te nemen aan het Heilig avondmaal?

Antwoord

Als leer en leven van het belijdende lid niet in overeenstemming zijn met Gods Woord en in strijd zijn met de geldende normen en waarden in de plaatselijke gemeente. Doopleden hebben eveneens geen kerkelijk recht om deel te nemen aan het avondmaal. Zie verder deze artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/17730/censura-morum

www.refoweb.nl/vragenrubriek/18027/zin-van-censura-morum

www.refoweb.nl/vragenrubriek/14913/wanneer-aan-het-heilig-avondmaal

www.refoweb.nl/vragenrubriek/2301/wanneer-kan-iemand-aan-het-heilig-avondmaal-aangaan