Lezen over roeping tot het ambt van predikant

Ds. H. Paul / 2 reacties

Vraag

Een korte vraag aan een dominee uit de Ger. Gem. Als het gaat om de roeping tot het ambt van predikant: zijn er boeken, of delen uit boeken, die aan te bevelen zijn om hierover te lezen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Aan te bevelen lektuur is:

1. Ds. A Brakel “De Redelijke Godsdienst”, hoofdstuk 29;
2. Ds. A. Vergunst “Neem de wacht des Heeren waar”, hoofdstuk 3:3: “De roeping tot het predikambt”.

Hartelijke groet,
Ds. H. Paul

Lees meer artikelen over:

roeping
2 reacties
hilbrand1988
Spurgeon- pastorale adviezen
Duijzer
Goed advies van Ds. Paul. En hoewel ik á Brakel en Ds. Vergunst hoog heb staan zou ik toch vooral in de Bijbel speuren naar wat God wil zeggen. Als je wilt weten of Hij je roept kun je nergens beter terecht dan in Zijn Woord.