Concordantie kopen

Ds. H. van der Ham / 3 reacties

Vraag

Welke concordantie kan ik het beste kopen/gebruiken? Die van Trommius of de concordantie op de Nieuwe Vertaling/NBG 51?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bedankt voor je vraag. Welke Bijbelvertaling gebruik je het meest? Als je de Statenvertaling vaak gebruikt, of vaak gebruikt hebt, kun je het beste de concordantie van Trommius kopen.

Nog de beste wensen.

Groet,
Ds. H. van der Ham

3 reacties
dalethvav
Volgens mij is het een stuk eenvoudiger om internete als concordantie te gebruiken. Veel meer info en nog gratis ook.
Lecram
Concordantie is écht niet meer van deze tijd. Nagenoeg alle bijbelvertalingen zijn op internet te vinden en veel sneller en makkelijker doorzoekbaar dan welk boek dan ook.

o.a.
www.statenvertaling.net
www.herzienestatenvertaling.nl
arendsoog
Internet en app op je mobiel zijn superhandig.

Heb echter wel eens van iemand gehoord die het bewust handmatig, in een oude concordantie opzocht, opdat hij er dan geconcentreerder en bewuster mee bezig was. Zit wel wat in.