Langzaam zingen en niet ritmisch

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Waarom zingen we zo langzaam in onze diensten en niet ritmisch? Ik vind langzaam zingen echt oneerbiedig; zo zingen we vast niet in de hemel.

Antwoord

Het spreekwoord zegt: over de smaak valt niet te twisten. De een vindt langzaam zingen eerbiedig, de ander acht wat meer tempo eerbiediger. De een vindt ritmisch eerbiedig, de ander juist niet. Laat elkaar alsjeblieft een beetje vrij in bijzaken en laten we ons op de hoofdzaak richten (zie vraag en antwoord 1 van onze Heidelbergse Catechismus)!!!!

Hoe er in de hemel gezongen wordt? Vlug? langzaam? In ieder geval volkomen tot eer van God.

Een persoonlijke vraag aan de vraagsteller(ster): Weet jij al door Gods genade dat jij dan ook zult meezingen? Dat moet je hiér leren!

Ds. J. Driessen

Lees meer artikelen over:

zingen