Gordelroos

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Een branderig gevoel in buik en rug inwendig. Vooral bij aanraking. Echter nergens uitslag. Kan dat op gordelroos duiden? Of wat zouden deze klachten anders kunnen zijn?

Antwoord

Gordelroos zit aan één kant van je lichaam…  als een halve gordel… het begint wel vaak als een branderig gevoel waarbij je in het begin nog geen uitslag ziet. Na enkele dagen echter ontstaan er blaasjes en dan is de diagnose duidelijk.

Bij jou is er geen sprake van een uitslag. Een branderig gevoel kan diverse oorzaken hebben bijvoorbeeld een neuropathie: een zenuw die in de knel zit; misschien is het een bijwerking van een medicijn? Misschien toch een ontstekingsreactie in de huid?

Misschien toch een keer langs je huisarts?