Buitenaards leven in Bijbels perspectief

Ds. C.J. Droger / 1 reactie

Vraag

Gisteravond zat ik een beetje op het internet te surfen. Na verloop van tijd kwam ik bij een artikel uit dat gaat over buitenaards leven in Bijbels perspectief. Het heeft me erg onrustig gemaakt. Het klinkt allemaal als klinklare onzin, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet. Met vriendelijke groet, een 15-jarige jongen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hartelijk dank voor je vraag. Ik kan me goed voorstellen dat je door het lezen van dit verhaal onrustig en bang bent geworden. Er staat nogal wat in! En dan wordt er ook nog kwistig met Bijbelteksten gestrooid. Zou het echt waar zijn wat hier staat?

Het klinkt allemaal als klinkklare onzin, schrijf je. Nou, wat mij betreft houd je het daar ook bij. Dit is één van die vele voorbeelden van complottheorieën waarin sommige mensen heilig geloven, maar die elke grond in de Schrift en in de werkelijkheid missen. Naast je neer leggen dus dit bizarre verhaal en snel vergeten en geen dergelijke sites meer bezoeken. Er zijn op internet betere teksten en preken te vinden. Wees daar mee bezig, want daar word je wijzer van en wellicht door de HEERE gezegend.

Hartelijke groeten!
Ds. C. J. Droger

Lees meer artikelen over:

complottheorie
1 reactie
mortlach
Behoorlijke larie, inderdaad. Gewoon niet serieus te nemen.

Als ik door die tekst blader, kom ik halverwege een plaatje tegen van een archeologische opgraving van zogenaamde Nephilim, reuzen. Dat plaatje is een vervalsing. Tekenend voor de rest van de inhoud van die pagina, als je het mij vraagt.