Weinig vertrouwen in de mens

G.M. Koster / Geen reacties

Vraag

Wat moet ik doen als ik depressief ben (althans, dat denk ik) en anders iets wat daar op lijkt. Als ik thuis wat zeg, ontstaat er ruzie. Ik heb er sowieso niet veel aan als ik thuis wat zeg. Kunnen ze toch niet mee omgaan en veel steun zal ik dan niet krijgen. Ik heb hulp nodig, maar niet van een onbekende (psycholoog o.i.d.). Wat is het beste? Heb weinig vertrouwen in de mens.

Antwoord

Het feit dat je deze vraag hebt gesteld betekent al dat je iets doet. Heel goed!

Je omgeving vindt het lastig/moeilijk om met jouw situatie om te gaan begrijp ik. En verder vertrouw je geen mensen. Dus je bent op jezelf aangewezen... Niet makkelijk, maar niet onoverkomelijk! Er zijn zeker wel mensen die jou zouden kunnen helpen om aan jezelf te gaan werken. Want je depressie heeft natuurlijk een oorzaak, die komt niet zomaar uit de lucht vallen. En verder is er vast iets wat je vertrouwen in mensen heeft beschaamd.

Praktisch zou je contact kunnen opnemen met mij. Ik heb een logeerhuis voor jongeren in Frankrijk, www.labri-france.com Je zou daar een time-out kunnen nemen. Je vindt daar een luisterend oor en rust! Verder een prachtige omgeving waar je over jezelf kunt nadenken en nieuwe dingen kunt gaan leren wat betreft je persoonlijke ontwikkeling. Voel je er iets voor, neem gerust contact op: 06-34417051

Met vriendelijke groet,
Truus Koster,
Renswoude

Lees meer artikelen over:

depressief