Auteur van de zonde

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Kunt u de bijbelteksten verklaren, die de gedachte opwekken dat God de auteur is van de zonde? Want zonder de besturing van God kunnen we toch ook niet zondigen, God gebruikt de satan als knecht.

Ik denk als ik iemand opdracht geef om iemand te vermoorden, dan heb ik dat gedaan, zo ook die gedachte bij God. Alles komt van God, zowel het goede als het kwade. Ik denk dat zonder God het kwade er ook niet zou zijn.

En God gebruikt de zonde om Zichzelf te verheerlijken, dus lijkt het egoistisch van God, want het gaat om Hem zelf en eigenlijk niet om ons.

Antwoord

Zie de tag onderaan dit artikel voor relevante vragen en antwoorden over dit onderwerp.

Lees meer artikelen over:

oorsprong van kwaad