Verontschuldiging aanbieden na geroddel

Ds. W.N. Middelkoop / Geen reacties

Vraag

Moet je iemand je verontschuldiging aanbieden als je over hem/haar geroddeld hebt?

Antwoord

Beste jongere,

Als je een zonde hebt gedaan (zoals roddelen) dient het weer goed te komen tussen God en jou en tussen die ander en jou. Dat betekent dat je eerlijk zal moeten zeggen dat je geroddeld hebt, er spijt van hebt en om vergeving vraagt. Daarnaast zul je bij de mensen tegen wie je geroddeld hebt moeten zeggen dat het niet waar was, wat je hebt gezegd. Uiteraard moet je het wel echt menen als je zegt dat je er spijt van hebt. Sorry zeggen is makkelijk, maar het moet wel van harte zijn.

Ds. W. N. Middelkoop

Lees meer artikelen over:

roddelen