X-beentjes

drs. A.J. van den Noort / 1 reactie

Vraag

Onze dochter van 2,5 jaar heeft vrij ernstige x-beentjes. Het schijnt dat dit normaal kan zijn bij kinderen van deze leeftijd. Toch maak ik me er zorgen om. Het ene moment is het wel erger dan het andere, maar ze staan eigenlijk nooit recht. Wat kunnen we het beste doen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Het antwoord op deze vraag staat uitgebreid uitgelegd op de patiënten-voorlichtings-website van het Nederlandse Huisartsen Genootschap: thuisarts.nl Hier kunt u vinden wat normaal en wat afwijkend is.

Drs. A. J. van den Noort

Lees meer artikelen over:

afwijkingbenen
1 reactie
Daniel
Op thuisarts.nl staat inderdaad goede voorlichting. Zelf heb ik X benen, het voordeel is dat ik daardoor goed kan schaatsen en in een broek zie je het niet. Verder maakt het niets uit, hardlopen gaat me ook goed af.