Leer van de Heilige Doop

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat leert onze kerk over de Heilige Doop? Ik zou graag een uitgewerkt antwoord willen. Ik moet mijn verslag erover schrijven, maar ik vind alleen maar moeilijke of korte antwoorden!

Antwoord

Zet je dan straks je eigen naam onder het verslag of dat van Refoweb ;-) Aangezien we een vragenrubriek en geen verslagenrubriek hebben, lijkt het ons verstandig dat je van de al eerder gegeven antwoorden (zie de rubriek 'Sacramenten') zelf een mooie samenvatting maakt. Dat kost misschien tijd, maar je leert er wel wat van. Succes!

P.S. "Een mooi boek over de betekenis van de Heilige Doop in de opvatting van de Ger. Gem is het boek van Ds. C. Harinck: 'Ons doopformulier' ", aldus ds. Vreugdenhil.