Predikant beetje boos

Dr. C. A. van der Sluijs / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Van der Sluijs. Enkele weken geleden hadden wij een predikant die om bepaalde gebeurtenissen in de dienst een beetje boos was. Het dankgebed leed daar duidelijk onder. Mag een gebed zo beïnvloed worden door het humeur van de predikant op dat moment?

Antwoord

Zeker niet. Maar evenzeer als de gemeenteleden dit zijn, is de dominee ook maar een mens. Daarom moet alles zo veel mogelijk vermeden worden wat tot irritatie of obsessie kan leiden. Opdat het Woord Gods zijn loop zal hebben.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. A. van der Sluijs