Buikklachten

drs. A.J. van den Noort / Geen reacties

Vraag

Een paar weken geleden heb ik een bacterie in mijn darmen gehad. Daar heb ik een kuur voor gekregen. Na die kuur bleef het nog wel wat zeuren in mijn buik, volgens de dokter was dat niet vreemd. Het zou wel weer over gaan en de bacterie was volgens hem verdwenen. Nu voel ik vaak nog pijn rechts naast mijn navel, meer naar m´n ribben toe. Pas voelde ik daar ineens een soort bobbel, die horizontaal loopt. Dus vanaf mijn navel wat rechtsomhoog, naar mijn zij toe. Nu vraag ik me af of het een stukje darm is dat misschien opgezet is? Ik kan het alleen goed voelen als ik zit of sta, als ik er op duw voel ik het wel, maar het is niet heel pijnlijk. De vraag is dus eigenlijk, kun je op die plek in je buik wat hards voelen, zonder dat het iets ernstigs is?

Antwoord

Beste vragensteller,

Buikklachten moet je echt ‘live’ beoordelen, via de mail o.i.d. is dit erg lastig te zeggen. Mijn advies is om er mee naar je huisarts te gaan als het aan blijft houden. Vaak is er sprake van obstipatie (dus te veel ontlasting in je darmen), soms spelen er andere zaken.

Drs. A. J. van den Noort

Lees meer artikelen over:

buik