Theologie van de jongerenbijbel

drs. I. A. Kole / Geen reacties

Vraag

Aan iemand van de Ger. Gem. De generale synode heeft zich opnieuw tegen de HSV uitgesproken. Nu echter niet alleen tegen de HSV, maar ook tegen de theologie van de jongerenbijbel. Wat zijn de concrete bezwaren tegen deze theologie?

Antwoord

We hebben alleen het korte bericht in het RD gelezen en ons hogelijk verbaasd. De tekst is aan niemand verstrekt (alleen een prepublicatie over het boek JONA); de medewerkers hebben hun bijdrage geleverd (meer hebben ze niet); als (eind)verantwoordelijke stuurgroep hebben we steeds bijdragen gekregen om een mening over te geven, sommige zaken zijn heel erg teer; er zijn ook bijdragen afgewezen/of om opnieuw te schrijven, of door een andere scribent, en ook omdat er het zulke juweeltjes bij waren, als geschenk van de Heilige Geest.

Vandaag -24/09/13- hebben we het complete exemplaar ontvangen: Prachtig! Wat een geschenk! Wat er bedoeld wordt met “bezwaren tegen de theologie van de jongerenbijbel”, daarover tasten we in het duister, want hoe kun je een product toetsen als het er nog niet is. En de beoordeling zal toch pas plaatsen kunnen vinden als je kennis genomen hebt van de verantwoording van de stuurgroep en er verantwoorde steekproeven gedaan zijn over een hulpmiddel om jongeren te helpen bij het  het verstaan van het onfeilbare Woord van God met de oproep: Mijn zoon/dochter Geef Mij je hart!

Drs. I. A. Kole