BBQ'en op zondag

drs. J. Hoekman / Geen reacties

Vraag

In ons (reformatorisch) gezin (vader en moeder) denkt men verschillend over BBQ'en op zondag. Mijn vader is er voor, mijn moeder niet. Wij als kinderen neigen naar de mening van mijn vader. Maar wellicht heeft mijn moeder wel degelijk een punt en neigen wij alleen maar meer naar de mening van mijn vader omdat wij dat zelf wel leuk vinden. Zijn er goede argumenten te noemen om niet te BBQ'en op zondag?

Antwoord

Ik zou niet weten waarom u op zondag niet zou kunnen BBQ'en. Volgens mij is dat gewoon dat je met elkaar eet en eten op zondag is volgens mij nog steeds niet verboden. Sommige mensen kiezen ervoor om het eten op zaterdag al klaar te maken voor de zondag. Dat is een keuze, maar geen verplichting. Ik zou zeggen als het uw kerkgang niet in de weg zit, ga lekker met elkaar BBQ'en.

Ds. J. Hoekman,
Van de Ark op Urk

Lees meer artikelen over:

zondag