Doop met de Heilige Geest

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Wat is de doop met de Heilige Geest precies en wat moeten wij hier als reformatorische christenen mee? Is dat iets nastrevenswaardigs, iets essentieels of iets waarmee je eigenlijk erg moet oppassen?

Antwoord

2 reacties
bima
Zie ook de onderstaande vraag en antwoord op refoweb

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14575/statenvertaling-vertaalt-anders/

De staten vertaling "omzeilt" de overdoop door Paulus, door een woordje aan de vertaling toe te voegen.
Wellicht iets voor de GBS om dit weer terug te brengen naar een zuivere vertaling. Bijvoorbeeld zoals de KIng James dit doet.
MUS
De doop met de Geest (een doop!) is eenmalig, bij de wedergeboorte / bekering / tot geloof komen.
Vervulling kan vaker voorkomen. En wordt niet dronken in wijn, waarin overdaad is, maar wordt vervuld met den Geest; (Efeziërs 5:18)