Hallux valgus

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Ik heb aan beide voeten een hallux valgus. Nu heb ik hiervoor steunzolen gekregen, die onder andere de vergroeiing tegen gaan. Ik gebruik ze dagelijks, maar zie mijn tenen steeds schever gaan staan, en ook de tweede teen van een voet begint al te vergroeien. Wat kan ik hier aan doen?

Antwoord

Behandeling is alleen nodig bij klachten. Je ziet het vaker bij vrouwen (hakken en smalle punten). Opties: Goede schoenen, steunzolen, een corrigerende spalk voor de nacht of een operatie (een osteotomie).

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

voeten