Best wel verlegen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een probleem. Ik durf alleen maar met een vriendin op een jongen af te stappen en niet alleen. Ik baal hiervan. Ook ben ik altijd zo uitgepraat tegen een jongen en weet ik niet meer wat ik moet zeggen. Ik ben dus best wel verlegen, hoe kan ik er beter mee leren omgaan? Ik ben al begin twintig ik schaam me er soms een beetje voor.

Antwoord

Je hoeft je er in ieder geval echt niet voor te schamen. Iedereen heeft wel iets waar hij of zij mee zit. Op zich is het niet gek een eerste gesprek zo ‘nonchalant’ samen met een vriendin met een jongen/jongens aan te knopen. Maar in een volgend gesprek, dus als je iemand echt aardig vindt, moet je zoiets ook echt wel alleen durven. Wat altijd erg goed werkt als je iemand anders ontmoet, is echt interesse in die ander tonen. Vraag naar het gezin waar hij uitkomt, naar z’n studie of werk, kerkelijke achtergrond, woonplaats, vakanties, hobby’s, enz. Voor je het weet ben je een tijd verder. Iedereen vindt het leuk als iemand anders echt interesse heeft. Bovendien mag je verwachten dat wanneer je iemand ontmoet die ander ook vragen aan jou zal stellen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verlegen