Gemiddelde cyclus berekenen

dr. Nomen Nescio / Geen reacties

Vraag

Hoe bereken je je gemiddelde cyclus? Doe je dit over drie maanden en dan middelen of neem je meer maanden?

Antwoord

De lengte van je cyclus bereken je door te beginnen met tellen op de eerste dag van de menstruatie (= dag 1 van de cyclus) en door te rekenen tot de laatste dag vòòr de volgende menstruatie. De gemiddelde cyclus bereken je inderdaad door de dagen van een aantal cycli op te tellen en dan te delen door het aantal cycli.

Lees meer artikelen over:

menstruatie