Niet verder solliciteren

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn leidinggevende houdt mij heel erg aan een lijntje. Ik wil heel graag meer uren draaien en zij belooft al drie maanden duidelijkheid te geven. In die tijd moet ik van haar niet verder solliciteren. Maar dit duurt mij allemaal veel te lang en alles staat nu helemaal stil. Wat is verstandig om te doen?

Antwoord

Een werknemer mag gaan solliciteren naar een andere baan. De werkgever kan niet iemand verplichten om niet te gaan solliciteren. Wel moet de werknemer rekening houden met een opzegtermijn. Heeft een werknemer een jaarcontract en in dat jaarcontract is geen tussentijds opzegbeding opgenomen, dan kan de werknemer in principe pas aan het einde van het jaarcontract  beginnen bij de nieuwe werkgever. In overleg zijn er soms wel andere mogelijkheden.

Wil je precies antwoord op je specifieke situatie, dan is het verstandig om lid te worden van de RMU, zij adviseren je graag verder. Telefoonnummer 0318–543030.

Hartelijke groeten,
Jannie Voortman, juridisch medewerker individuele belangenbehartiging RMU

Lees meer artikelen over:

juridischopzegtermijnwerk