Serieus naar meisjes kijken

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Op welke leeftijd beginnen jongens over het algemeen serieus naar een meisje te kijken?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat wil je als antwoord horen? Soms zijn basisschoolkinderen al serieus verliefd op elkaar… en onlangs zijn een man en vrouw van rond de tachtig jaar opnieuw verliefd op elkaar geworden (waren ze in hun jeugd ook geweest, maar hun levens verliepen anders dan destijds gehoopt) en na zo’n zestig jaar alsnog met elkaar getrouwd. En alle andere serieuze relaties ontstaan ergens tussen genoemde voorbeelden in!

Vergis ik me, of ligt er toch een vraag áchter deze vraag verborgen? Stel hem gerust!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
AHHK76
Je maakt een bepaalde ontwikkeling/rijping door voordat je hier aan toe bent. Walter en Ingrid Trobisch schrijven hierover in één van hun boeken (met als titel: Mijn hart blijft onbevredigd). Daar staat dat er 3 fases zijn: de auto-erotische fase, de homo-erotische fase en hetero-erotische fase. Het kan zijn dat je als jongen op een bepaalde leeftijd nog geen behoefte hebt aan verkering met een meisje terwijl anderen dat al wel hebben. Dat betekent dus niet gelijk dat je anders geaard bent.