Vriend claimt zekerheid

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds kort heb ik vriendschap met een jongen. Hij heeft last van wisselende stemmingen en heeft al vier keer verkering gehad. Hoe moet ik met die wisselende stemmingen omgaan? Hij vind het ook heel moeilijk om verkering te nemen met mij. Hij wil zeker weten dat ik zijn vrouw word. Dit komt doordat het bij de vorige verkeringen bijna allemaal is uitgemaakt door het meisje. Hoe lang moet ik wachten met mijn antwoord aan hem? Hij weet van mijn gevoelens.

Antwoord

Dat is heel erg lastig voor je vriend en dus ook voor jou die wisselende stemmingen. Want op het moment dat ze heel vrolijk zijn, zijn ze vaak ook heel zeker over de verkering. Als ze dan in de put zitten, dan zie je vaak weer dat ze heel onzeker over de verkering zijn en kunnen ze het zo uitmaken.

Eigenlijk zou je vriend daar hulp voor moeten zoeken. Misschien kan hij medicijnen (antidepressiva) gebruiken, dat is voor mij moeilijk te beoordelen op afstand. Maar goed, hij kan in ieder geval hulp zoeken om te leren hoe met die wisselende stemmingen om te gaan.

Hij mag niet van jou vragen dat hij het van te voren al zeker wil weten of jij zijn vrouw zult worden. Dat kan echt niet. Daarom heb je juist verkering om te zien of je bij elkaar past, dat zul je dan vanzelf wel ervaren. Het risico van uitgaan hoort nu eenmaal bij het krijgen van verkering.

Het is heel spijtig dat hem dat al vier keer overkomen is, maar dat hoort nu eenmaal bij het krijgen en hebben van verkering. Ik denk dat die wisselende stemmingen daar wel mee te maken hebben en dat is des te meer een reden dat hij hulp moet gaan zoeken om die wisselende stemmingen te leren hanteren.

Lees meer artikelen over:

verkering