Christelijke pleegouders

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Allereerst m'n complimenten wat betreft Refoweb. Geweldig wat je hier allemaal kunt lezen, vragen, enz. Mijn vraag: is er ook zoiets voor chr. pleegouders? Wij zijn pleegouders, en vooral vanwege de christelijke/reformatorische identiteit loop je wel eens tegen moeilijke situaties aan m.b.t. biologische ouders. Dan kun je via zoiets als Refoweb je ervaringen delen, tips geven, herkenning krijgen, enz. Het zou fijn zijn als er daarom ook juist voor die doelgroep een forum of i.d. met chr. identiteit zou komen (als die er nog niet is). Je wordt wel goed begeleid door pleegzorg/jeugdzorg, maar dat is zonder chr. geluid. Omdat wij niet in de regio wonen waar de SGJ vooral plaatsingen heeft, doen wij plaatsingen via de prov. pleegzorginstantie. En zo zullen er nog wel meer zijn? Er zijn toch ook wel meer Refowebbezoekers pleeggezin? Is het een idee om een tab/knop op Refoweb te zetten speciaal voor pleeggezinnen? We hebben het soms zo nodig om ons hart eens te luchten op een plek waar het kan, waar je achtergrond begrepen wordt, zodat je niet steeds weer van alles uit moet leggen, met je principes naar voren komen, enz. En wat ook heel belangrijk is dat je hier bij chr. hulpverleners terecht kan. Ik hoop op veel positieve reacties, zowel van Refoweb als van de lezers. Alvast bedankt voor de moeite.Vriendelijke groeten, een pleegmoeder.

Antwoord

Beste pleegouders,

De complimenten worden in dank aanvaard. Uw idee spreekt ons aan, zij het dat we denken dat dit o.i. in eerste instantie tot het takenpakket van de SGJ behoort, aangezien de meeste pleegouders daar als eerste zullen aankloppen. Toch zijn er al diverse pleegouders die contact met elkaar zoeken via Refoweb. Zie daarvoor onderstaande urls. Vanzelfsprekend hebben we er geen enkele moeite mee als pleegouders zich daar 'verzamelen'.

https://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=5&t=22048

https://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=5&t=22075

Tags in dit artikel:

opvoedingpleegzorg