Verliefd op getrouwde vrouw

Ds. P. Koeman / Geen reacties

Vraag

Ik, een jongeman, ben verliefd op een jonge vrouw (iets ouder dan mij). Maar zij is getrouwd. Is het zonde dat ik op een getrouwde vrouw verliefd ben? Is het zonde dat ik over haar fantaseer?

Antwoord

Op de door jouw gestelde vraag weet je zelf al wel het antwoord. Het is niet goed om verliefd te worden/zijn op een getrouwde vrouw en daarover verder te fantaseren. Het is voor jezelf wijs om daar direct mee te stoppen. In heel de Bijbel wordt deze route als een verkeerde aangewezen. Je brengt jezelf er mee in de gevarenzone en de duivel probeert er munt uit te slaan. Kort en goed zegt Christus Zelf: "Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, die heeft reeds overspel gedaan."

Bid God dat Hij je de weg wijst en iemand op je weg brengt die bij je past en met wie Hij je zegent.

Met groet,
Ds. P. Koeman