Oor dubbel

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Vaak word ik wakker met pijn aan mijn oorschelp. Net alsof mijn oor dubbel heeft gelegen, terwijl dat niet zo is. Ik ben 42 jaar en vraag me af of het komt door mijn leeftijd, misschien dat het kraakbeen in mijn oor harder wordt? Het doet minstens de halve dag nog pijn. Mijn oren staan wel iets van mijn hoofd; zou een oorcorrectie helpen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Het is lastig om zonder lichamelijk onderzoek een diagnose te stellen. Zit de pijn ook nog op andere plekken, is de oorschelp rood of zitten er bultjes bij de oorschelp? Als dit allemaal niet het geval is dan zou ik de oorzaak op dit moment niet weten. Ik heb de klacht wel eens eerder gehoord, deze mensen hadden baat bij een zachter (veren) kussen.

Wellicht is dat nog een goede tip. Oorzaken als verhardend kraakbeen of afstaande oren komen mij niet bekend voor en lijken mij ook niet zo waarschijnlijk.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medisch
2 reacties
Nen
Herkenbaar! Ben 22 jaar, en vraag me ook weleens af hoe dit komt...
mezelf
Ik had ook vaak smorgens erge pijn in het oor waar ik op gelegen had, ik noem het doorligpijn.
Ik heb inderdaad een ander kussen gekocht(zo,n nasakussen) en nu is het over.
Ik kwam erachter dat ik soms een hele nacht op 1 kant heb gelegen, dus ja vind je het gek dat het dan pijn doet