Getrouwd bij seksuele gemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb gehoord dat je getrouwd ben voor God als je seksuele gemeenschap hebt gehad. Als je nu met elkaar vrijt maar voor het zingen de kerk verlaat, is dit dan genoeg om voor God getrouwd te zijn of moet je hiervoor klaarkomen (in elkaar).

Antwoord

Op het moment dat de jongen met zijn penis bij het meisje naar binnen gaat, heb je gemeenschap of de jongen nu wel of geen zaadlozing heeft, wel of geen condoom gebruikt, dat maakt allemaal niets uit, je hebt dan gewoon gemeenschap met elkaar. Je bent dan op zich nog niet getrouwd voor God, dat gebeurt pas op de trouwdag, maar je hebt wel op het huwelijk vooruit gegrepen zoals men dat wel zegt. Ik vind dan ook dat je niet zomaar meer de verkering kunt uitmaken omdat je wel als man en vrouw hebt geleefd, hoewel je dus nog niet getrouwd bent.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk