God de schuld van onbekeerdheid

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Ik wil helemaal niet onbekeerd zijn en toch ben ik het. Waarom? Ik wil bekeerd worden en eigenlijk zo snel mogelijk. Ik wil niet wachten. Waarom zou God me laten wachten?

Antwoord

Op zo'n korte vraag hoort een kort antwoord gegeven te worden. Je geeft God de schuld van je onbekeerd zijn. Als jij jezelf daar nu eens eerst van bekeert, komt het met de bekering waarover jij het hebt ook goed. Anders zou God liegen als Hij zegt: wie Mij zoekt zal Mij vinden.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees ook: 'God de schuld van onbekeerdheid - deel 2'

Lees meer artikelen over:

onbekeerd