Grotere borsten als je de pil slikt

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Heb je kans dat je borsten groter worden als je de pil slikt (Microgynon 30)?

Antwoord

De borstgrootte is voornamelijk genetisch bepaald. Door toename in gewicht kan ook de borstgrootte toenemen. Ook onder invloed van een zwangerschap komt er een borstvergroting door de hormonale veranderingen. In de literatuur is beschreven dat de borsten ook bij pilgebruik kunnen toenemen, maar dit is niet voldoende onderzocht. In de praktijk blijkt het vaak erg mee te vallen en is er weinig verandering in borstgrootte te verwachten.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

borst(en)de pil