Maagdenvlies en menstruatiepijn

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Aan drs. P.C. Hildering. Allereerst wil ik u bedanken voor het beantwoorden van mijn vraag. Zou u mij wat meer kunnen vertellen over een te sterk maagdenvlies en een relatief kleine opening? Wat kan hieraan gedaan worden? Waaraan kan ik het herkennen? Hangt dit samen met extreme menstruatiepijn?

Antwoord

Het ontbreekt mij aan de mogelijkheid om het beeldend te beschrijven, maar het zou te voelen moeten zijn als een stug vlies. Er kan geen verband zijn tussen het maagdenvlies (of wel hymen) en menstruatiepijn. Menstruatiepijn ontstaat binnen de baarmoeder.

Drs. P. C. Hildering