Ik las pas een artikel over sveltyll, een afslankkuur die wonderbaarlijk zou moe...

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik las pas een artikel over sveltyll, een afslankkuur die wonderbaarlijk zou moeten werken. Wat moet je hiervan denken?

Antwoord

Sveltyll ken ik zelf niet. Googelen op internet laat verschillende reacties zien, variërend van geweldig tot weer zo'n oplichtersproduct. Ik weet het dus niet. In het algemeen staan dokters aarzelend t.o.v. dit soort wondermiddelen. Wanneer ze al helpen gaat het vaak om een dieet dat niet heel lang vol te houden is. Daarna ga je weer gewoner eten, komen de kilo's er weer bij en ben je terug bij af.

Dokters denken meer in het aanpassen van je eetpatroon naar een manier die op den duur vol te houden is, volwaardig in voeding is en gecombineerd wordt met een gezond beweegpatroon/verbrandingspatroon (b.v. iedere dag een half uur wandelen of fietsen). De traditionele aanpak van een diëtiste staat nog steeds hoog genoteerd. Wat niet wegneemt dat sommigen zo'n speciale aanpak met veel succes toepassen, het is weinigen gegeven daarna op het nieuwe gewicht te blijven.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch