Lijden moeten om Zijn Naam

Ds. H.H. Klomp / Geen reacties

Vraag

Ik voel dat ik echt niet aankan wat de Heere tegen Paulus zegt: “Ik zal hem tonen hoeveel hij lijden moet om Mijn Naam... Ergert u dit? Ja Heere.” Ik voel dat ik dit niet aankan. Ik heb al heel veel geleden in mijn leven, waarvan ik heel langzaam aan het opkrabbelen ben. Als ik dit dan lees in de Bijbel dan is dat zo n enorme aanvechting. Omdat ik zo moe, zo moe ben. Ben ik dan geen ware gelovige als ik dit denk? Of is het een aanvechting?

Antwoord

Beste vragensteller, een hartenkreet als vraag. Pas ervoor op dat u de dingen niet naar u toetrekt, die niet voor u zijn. Het aangehaalde woord wordt tegen Ananias gezegd over Paulus, door de Heere. Dat is een unieke, historische situatie. De zwaarte ervan heeft alles te maken met Paulus` taak en achtergrond. U hoort er Paulus zelf nooit over klagen. Blijmoedig doet hij zijn werk, toegerust door de H. Geest. Voor Gods kinderen geeft de Heere met de druk ook vaak de uitkomst. Zie het bemoedigende Godswoord (ook tot u gezegd) uit 1 Korinthe 10:13. Aanvechting overkomt al Gods kinderen - de groten en de kleinen in de genade. Als er geen genade gekend wordt, is er ook niets aan te vechten (door de satan).

De HEERE zegene u en Hij behoede u!

Groet, ds. H. H. Klomp

Lees meer artikelen over:

lijden