Ik ben lid van de Ger. Gem. in een bepaalde plaats. Ik kerk door omstandigheden ...

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Ik ben lid van de Ger. Gem. in een bepaalde plaats. Ik kerk door omstandigheden ook regelmatig bij de HHK en nu merk ik dat die preken bij mij de hele week veel meer in mijn innerlijk blijven en ik ook meer bemoedigd word, met name doordat het aanbod en de belofteprediking toch anders gehanteerd wordt. Ik merk dat dit echt van grote invloed op mijn leven is. Dit is geen oppervlakkige vraag, maar mag ik nu verlangen om daar altijd onder te zitten?

Antwoord

Beste vraagstel(ster)ler,

Het is door Gods voorzienigheid dat je een plaats gekregen hebt binnen de Geref. Gemeenten. Net zo goed als je een plaats gekregen hebt binnen het gezin waarin je geboren bent. Nu kan het wel eens gebeuren dat je ergens mee eet, waarbij je denkt dat het je lekkerder smaakt dan thuis. Maar daarvoor verlaat je je ouderlijk huis niet. Je mag je kerk niet verlaten dan om wezenlijke redenen. Lees daar Calvijn maar eens op na. Wel mag je je vragen stellen aan hen, die verantwoordelijk zijn voor wat je hoort. Een open gesprek moet toch mogelijk zijn.

Het zou ook kunnen dat het "voedsel" wat je krijgt toch gezonder is, dan je denkt. Wees biddend hiermee bezig.

De hartelijke groeten,
Ds. H. Paul