Leger des Heils

Ds. L.W. Smelt / Geen reacties

Vraag

Mijn moeder is in haar jeugd hervormd opgevoed. Zelf doet ze er nu al jaren niet meer aan. Maar ik ben de laatste tijd nieuwsgierig geworden naar dit geloof. Ik weet verder helemaal niks van welk geloof dan ook af. Het enige wat ik van mijn moeder weet is dat het Nederlands Hervormd is en dat ze later in haar leven als tiener vaak met haar vader mee ging naar het Leger des Heils op zondagochtend. Mijn vraag aan u is dan ook of u weet waar ik info kan vinden over dit geloof. Nogmaals ik weet helemaal niet of het een op zichzelf staand geloof is of dat het een afsplitsing is. Zou u mij wat meer duidelijk kunnen verschaffen?

Antwoord

Fijn dat je op zoek bent naar je roots! Want zonder geloof in Jezus Christus heb je geen wortels en waait de boom van je leven zo om. Wel wil ik je eerlijk zeggen dat je, wanneer je gaat geloven, voorlopig eerder meer vragen krijgt dan minder. Je hebt voor die vragen ander christenen nodig. Ik raad je dus aan om contact op te nemen met het Leger des Heils, Nationaal Hoofdkwartier, Spoordreef 10, 1315 GN  Almere,  036-5398111. Vraag hen of er bijeenkomsten zijn van het Leger des Heils in jouw woonplaats.

Het Leger des Heils is ontstaan toen er in de kerk in Engeland te weinig oog was voor de naaste in nood en toen William Booth met een stel schoffies in een nette Anglicaanse kerk kwam werd hij er bijna weer uitgekeken. In Nederland is het Leger des Heils een van de christelijke kerken die vallen onder het christelijk geloof.

Een andere christelijk kerk is de Ned. Hervormde Kerk, die wellicht ook in jouw woonplaats is. Zoek dan onder hervormde gemeente naar het telefoonnummer van de predikant en vraag hem een afspraak te maken.

Verder bestaan er onder meer de Christelijk Gereformeerde Kerken en de Gereformeerde Gemeenten.

Houd in ieder geval niet op te zoeken. God heeft beloofd: Wie Mij zoekt zal Mij vinden!

Ds. L. W. Smelt, Ede

Lees meer artikelen over:

Leger des Heils